CARMEN AMORÓS VALLDAURA

 

Passo d’escoltar les valoracions que es fan des d’aquí, i més encara des d’Espanya, del resultat del referèndum escocès. M’estimo més sentir les dels senyors Salmond i Cameron.

Passo de llegir el detalls dels casos Pujol, pare i fills, i Ferrusola. Prefereixo invertir el temps fent de voluntària d’Òmnium Cultural.

Passo de seguir fil per randa les declaracions, contradeclacions i respostes a les declaracions i contradeclaracions dels polítics sobre qualsevol tema. Aprofito el temps que hi perdria per llegir coses que de debò m’interessen.

Passo del safareig sobre el cas Mercuri i qualsevol altre en procés judicial; quan hi hagi sentència ja me n’assabentaré: de moment, enlloc d’estar enganxada a les noticies surto a passejar amb els meus gossos.

Passo de les bajanades que diu el senyor Moragas, cada una més grossa que l’anterior. Penso que és molt millor dedicar-me a fer coses per millorar la meva vida domèstica.

Passo de si no-sé-qui s’ha operat o s’ha fet uns retocs per semblar 10 minuts més jove o una caricatura de si mateixa. Opto per mantenir les meves arrugues adquirides al llarg anys de periodisme al carrer.

Passo de dedicar més d’una hora a la setmana a les xarxes socials. Jo als amics i a la família els veig en persona o els truco.

Passo de passar-me la vida amoïnada per saber què es porta i com m’he de pentinar. Aprofito la roba i els complements que tinc i, molts dies, em faig una cua de cavall.

Passo del consumisme d’usar i llençar. Jo utilitzo les coses mentre és possible i després miro de donar-les-hi un nou ús o de regalar-les a qui les vulgui aprofitar.

Passo de tenir allò que els anglesos anomenen “una bona adreça”. A mi m’agrada casa nostra, n’hem fet una llar.

Passo de les persones que pretenen afalagar-me amb finalitats per a mi desconegudes. Agraeixo tant la veritat, per dura que sigui, que sempre busco la sinceritat.

Passo d’entendre de vins perquè està de moda. M’agrada molt el vi i bec els vins que sé que m’agraden.

Passo dels restaurants que et maten de gana en ares del disseny. Només demano que les matèries primeres siguin de qualitat i que estiguin elaborades amb honestedat.

Passo dels embolics financers del Barça. Des que es va vendre la samarreta a un país de dubtosa democràcia, que va deixar de ser el meu club.

Passo de la gent que critica la sanitat pública. Admiro els seus professionals que van escarrassats per seguir-nos donant el mateix servei amb molts menys recursos.

Passo de l’IVA cultural. Aplaudeixo iniciatives com les de vendre una poma a preu d’entrada i regalar-la.

Passo de l’immobilisme de les administracions. Em desfaig en elogis cap a les idees innovadores de la societat civil que ajuden a passar aquests temps tan difícils.

Passo de pensar que les lleis són sagrades. Les lleis les fem les persones i les persones les podem adequar a les necessitats o a les circumstàncies de cada lloc i moment.

Passo de l’exclusió social pels motius que siguin. Crec en ajudar tothom a trobar el seu camí.

Passo de tractar la canalla com si fossin Déus. Tot i que estic a favor de tractar-los el millor possible hi ha límits que no poden traspassar; pegar als pares o als mestres és un d’ells.

Passota, jo? No ho crec pas. El que passa és que els meus interessos no sempre coincideixen amb els de les majories.

 

Responder

